Dağıstan’da Basın ve Enformasyon Bakanlığı’na “baskı” suçlaması

Dağıstan’da beş gazetenin yazı işleri müdürleri, savcılığa, Dağıstan Basın Bakanlığı tarafından ilan edilen ve ülkedeki gazetelerin başına geçecek müdürlerin seçileceği yarışmanın geçersiz kabul edilmesi talebiyle başvuruda bulundu.

Dağıstan Basın ve Enformasyon Bakanlığı, bu yarışmayı “İstina (Avar gazetesi), Lezgi gazetesi, İlçi (Lak gazetesi), Yoldaş (Kumık) ve Zori Tabasarana (Tabasaran) gibi devlet bütçesi ile desteklenen gazeteler için ilan etti.

Adı geçen gazetelerin yazı işleri müdürlerinin haklarını temsil eden avukat Biyakay Magomedov’un yaptığı açıklamaya göre, gazetelerin yöneticilerine, kendileri ile olan istihdam sözleşmelerinin sonlandırıldığı, 21 Nisan’da ise onların pozisyonlarına geçecek kişilerin yarışma ile belirleneceğini bildiren bir mektup geldi.

Magomedov’un ifadesine göre, 2012’de, Dağıstan hükümeti ve parlamento milli yayın organları yazı işleri ile ilgili yeni tüzüğü kabul ederek bu gazeteleri devlet bütçeli kuruma dönüştürdü. Bununla birlikte parlamento, gazetelerin kurucusu olmayı reddetti. Şu anda Dağıstan hükümeti milli dillerdeki devlet yayınlarının sahibi ve kurucusu durumunda.

Kavkazki Uzel’İn verdiği bilgilere göre, Lezgice yayınlanan “Lezgi Gazete” yazı işleri müdürü Agariza Saidov ve “Yoldaş” yazı işleri müdürü Kamil Aliyev, kendileriyle herhangi bir sözleşmenin imzalanmadığını açıkladı.

Yapılacak yarışmaya başvuruda bulunacağını söyleyen “Zori Tabasaran” gazetesi yazı işleri müdürü Gacimurad Gasanov, “Benimle geçici bir sözleşme yaptılar, diğer yazı işleri ile ilgili durum nedir bilmiyorum” dedi.

Tweet about this on TwitterShare on FacebookShare on Google+Email this to someone